Wyniszczające opłaty

Duże sieci handlowe trwale wpisały się w krajobraz gospodarczy Polski. W obiegowej opinii kojarzą się z bogatym asortymentem, atrakcyjnymi cenami i korzystnymi promocjami. W znacznej części to prawda, jest jednak drugie dno – nielegalne i szkodzące polskiemu rynkowi.

Towar produkowany i dowożony do marketów pochodzi od zewnętrznych przedsiębiorstw. Wydawałoby się, że istniejący układ: wytwórca->market->konsument jest korzystny dla wszystkich stron. Producent (dostawca) ma zapewnioną długoterminową możliwość zbytu, market – gwarancję regularnych dostaw, a konsument – dostęp do zróżnicowanego i niedrogiego towaru. Niestety, ten model jest mocno zaburzony. Marketom nie wystarcza naturalny zysk związany z marżą.

Sieć handlowa to silny gracz rynkowy. Jej pozycja bazuje na znacznym kapitale, wielości placówek i bardzo dużej liczbie klientów. Dysproporcja w relacjach z dostawcami doprowadziła do wytworzenia patologii biznesowej. Mowa o tzw. opłatach półkowych, czyli nielegalnych należnościach związanych z rzekomymi kosztami marketingowymi i logistycznymi. Jest to zwyczajny haracz, który kontrahent dominujący wymusza na kontrahencie o wiele słabszym.

Polskie prawo bezwzględnie zabrania tego typu praktyk. Prasa regularnie publikuje artykuły o szkodliwym wpływie „półkowego” na polski rynek. Rząd obiecuje bardziej zdecydowaną postawę wobec problemu. Jednak całość tych działań nie zmienia bardzo trudnej sytuacji przedsiębiorców „chwytanych w sieć”. Marketowe bezprawie narusza reguły konkurencyjności. Część firm jest zagrożona bankructwem z powodu wyniszczających należności, część nie ma możliwości sprzedaży swoich dóbr z powodu zaporowych opłat wstępnych. Samym sieciom nie zależy na budowaniu równych relacji. Kontrahentowi uniemożliwia się renegocjowanie umowy i grozi się nieprzyjmowaniem dostaw. Często jedyną możliwością, by przetrwać na rynku jest zakończenie toksycznej współpracy. Ale co z wyłożonymi wcześniej pieniędzmi?

Tu odpowiedź jest pozytywna: istnieje bardzo duża szansa na odzyskanie wniesionych opłat! Należy dysponować jak największą liczbą dokumentów potwierdzających płacenie „półkowego”. Następnie prosimy o przekazanie sprawy do SAF S.A. – od jedenastu lat zajmujemy czołową pozycję w branży windykacji biznesowej, a z odzyskiwania nielegalnych opłat uczyniliśmy naszą specjalność popartą wieloletnim doświadczeniem i licznymi referencjami.

Razem przeciwstawmy się nieuczciwości!

 

pozostałe artykuły
Artykuły

SAF Symbolem Skutecznej Windykacji!

Z dumą informujemy, że zostaliśmy laureatem tegorocznej edycji Programu Symbole w kategorii Skuteczna Windykacja!

Ogólnopolski Program Symbole organizowany jest przez Redakcję "Monitora Rynkowego" w "Dzienniku Gazecie Prawnej". Jego celem jest wyłonienie z poszczególnych gałęzi gospodarki firm, których działalność jest...

czytaj więcej>
Artykuły

Wyniszczające opłaty

Duże sieci handlowe trwale wpisały się w krajobraz gospodarczy Polski. W obiegowej opinii kojarzą się z bogatym asortymentem, atrakcyjnymi cenami i korzystnymi promocjami. W znacznej części to prawda, jest jednak drugie dno – nielegalne i szkodzące polskiemu rynkowi.

Towar produkowany i dowożony do marketów pochodzi od...

czytaj więcej>
Ludzie

Zespół ds. nielegalnych opłat

Zespół został utworzony we wrześniu 2007 roku. Była to bezpośrednia odpowiedź na potrzeby naszych Klientów. Już po pierwszych publikacjach prasowych nt. opłat półkowych zaczęliśmy być pytani o możliwość podjęcia się windykacji wobec marketów.  Powołana komórka liczyła początkowo 2 osoby, obecnie Zespół składa się...

czytaj więcej>
Prawo

Sieć bezprawia

W Polsce zabronione jest pobieranie opłat innych niż marża handlowa za przyjęcie towaru do sprzedaży (podstawa prawna: Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji). Oznacza to, że wszelkie zapisy w umowach związane z: opłatami marketingowymi i reklamowymi,
konsultacjami handlowymi,
opłatami...

czytaj więcej>
oferta

Nasza oferta obejmuje zarówno zakup, jak i windykację wierzytelności.

Wszelkie pozycje zaksięgowane jako:
bonus asortymentowy
bonus bezwarunkowy/warunkowy
koszty karty lojalnościowej
optymalizacja zamówień i dostaw
otwarcie nowego super- lub hipermarketu

rabat potransakcyjny
rabat potransakcyjny z tytułu marketingu
upust promocyjny upust wyprzedażowy
upust z tytułu usługi merchandisingowej
usługa logistyczna

zobacz ofertę>
referencje

Jesteśmy firmą, która nie korzysta z szablonów w opracowywaniu strategii windykacyjnej

Jesteśmy firmą, która nie korzysta z szablonów w opracowywaniu strategii windykacyjnej. Doskonale wiemy, że sprawa każdego klienta wymaga indywidualnego podejścia. To tu tkwi źródło naszej przewagi konkurencyjnej,

zawsze dostosowujemy się do Państwa potrzeb. 11 lat doświadczenia w branży wierzytelności oraz pokaźna lista referencji (otrzymanych z praktycznie każdego sektora gospodarki) to nasze atuty.

zobacz referencje>